Köp Morouj viner och stöd IOGT-NTO

Vin är mycket mer än bara alkohol och IOGT-NTO inleder nu ett samarbete med MRG Wines och deras alkoholfria viner Morouj. En del av intäkterna från varje såld flaska kommer gå till IOGT-NTO:s verksamhet.

Morouj viner

—Jag är väldigt glad och stolt över det här samarbetet. Vi har länge tryckt på att en rik mat- och dryckeskultur inte har med alkoholhalten att göra. Morouj viner är ett perfekt exempel på alkoholfria drycker till både mat och fest, säger Anna Carlstedt, ordförande för IOGT-NTO

MRG är ett företag vars affärsidé är att alla ska erbjudas ett festligt dryckesalternativ av hög kvalitet. MRG:s produkter innehåller 0.0 procent alkohol och vikten av att skapa alkoholfria utrymmen och alternativ är något IOGT-NTO delar med MRG.

— Alkoholfritt är en trend som växt sig allt större under en längre tid. I en kultur där alkoholnormen länge dikterat definitionen av fest och fredagsmys sker nu ett trendbrott där fler kan ta sig ett glas vin utan att alkoholen begränsar utbudet, avslutar Anna Carlstedt.

Anna Carlstedt, ordförande IOGT-NTO

Johnny Foglander, pressekreterare IOGT-NTO