Nu tar IOGT-NTO fighten!

Nedan följer det brev vi, tisdag den 24 juni har sänt ut till olika alkoholindustriaktörer.

tackförattnidrickerFRONT

”SVENSKA FOLKET HAR i undersökning efter undersökning visat att man är trött på alkoholreklam. 8 av 10 tycker att förbudet mot alkoholreklam i tv är bra, lika många tycker att det är bra att alkoholreklam är hårdare reglerad än annan typ av reklam och 44 procent vill se ett totalförbud.

IOGT-NTO ÄR TRÖTTA
på att dränkas i den reklamflod som drygt 3 miljoner kronor varje dag ger. Därför tar vi nu fighten mot alkoholreklamen, för svenska folket och för en ny och hårdare reglerad lagstiftning.

VI HAR STARTAT alkoholstör.se för att fråga alla riksdagskandidater om de vill se en skärpning av lagstiftningen kring marknadsföring av alkohol. Vi har lanserat Alkoholstörningsjouren där svenska folket kan få ett utlopp för alkoholreklamstörningar och även anmäla olaglig reklam, och i er hand håller ni en film för att visa upp det delar av alkoholindustrin inte visar upp i sin marknadsföring i Sverige.

FILMEN BÖRJAR SPRIDAS idag och fighten mot alkoholreklamen har börjat.

(När förutsättningarna för alkoholindustrin blir lika trassliga som för tobaksindustrin så kan ni alltid gå över helt till att producera alkoholfritt, vi har hört att det är en produkt med en kraftigt ökande efterfrågan.)”

Sprid gärna filmen i ditt nätverk. Vi har valt att visa upp detta så att du som konsument ser och kan reagera på vad alkoholindustrin egentligen sysslar med bakom lykta dörrar.

Av: Samuel Somo, 2014-06-24

Kommentarer

IOGT-NTO
Box 12825
Stockholm Sweden
08-672 60 00